Σωτηρία Ελευθερίου - Main Component
Μεταγενέστερη αποτίμηση πλοίου κατά τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα 16 & 36
Με τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα 16 και 36 δίνεται μια νέα δυναμική στη μεταγενέστερη αποτίμηση των παγίων περιουσιακών στοιχείων, εισάγοντας την έννοια της εύλογης αξίας (fair value). Ειδικά για τα πλοία, εξετάζεται και αναγνωρίζεται σε ετήσια βάση μια ζημία από μείωσης της αξίας, γνωστή στη ναυτιλία ως impairment loss.
Δημοσιεύτηκαν στην εφημερίδα Maritime Economies (free press) αρ. φύλλου 33-10-4-2013
Περισσότερα...Αρχική αποτίμηση πλοίου κατά το Διεθνές Λογιστικό Πρότυπο 16
Η αρχική αποτίμηση ενός πλοίου είναι πολύ σημαντική, είτε αυτό κατασκευάζεται εξαρχής είτε αποκτάται μεταχειρισμένο, καθώς αποτελεί το βασικότερο περιουσιακό στοιχείο για μια ναυτιλιακή επιχείρηση. Το Διεθνές Λογιστικό Πρότυπο 16 ορίζει επακριβώς το κόστος κτήσης των παγίων, τις επιτρεπόμενες μεθόδους απόσβεσης, καθώς και τον τρόπο υπολογισμού της υπολειμματικής αξίας, που για τα πλοία είναι εξαιρετικά υψηλή.
Δημοσιεύτηκαν στην εφημερίδα Maritime Economies (free press) αρ. φύλλου 31/13-3-2013
Περισσότερα...Λογιστικές διαφορές ναυτιλιακών και εμπορικών επιχειρήσεων. (αρ. φύλλου 29/13-2-2013)
Οι δύο άξονες που διαφοροποιούνται οι χερσαίες και οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις είναι αφενός ο διαφορετικός προσδιορισμός των αποτελεσμάτων χρήσης καθώς οι ναυτιλιακές εξαρτώνται από τα πλοία που βρίσκονται συνεχώς «εν κινήσει» και δημιουργούν έσοδα και έξοδα ανά τον κόσμο και αφετέρου ο λογαριασμός του Πλοιάρχου.
Δημοσιεύτηκαν στην εφημερίδα Maritime Economies (free press) αρ. φύλλου 29/13-2-2013
Περισσότερα...Σελίδα 2 από 2